Szilvuplé möngyő 2010.10.31. 23:03

crustum

 

Mintha még nem lett volna elegem az egész napos suvickból

valamint a hosszadalmas konyhai teendők egyvelegéből

szusszanásnyi időt sem engedélyeztem magamnak és

nekiálltam egy klasszikus francia édesség elkészítésének is.

 

Almás clafoutis (ejtsd: klafuti)

eredetileg szilvás vagy cseresznyés

de sem az előbbi, sem az utóbbi nem volt 

 

Hozzávalók:

6 db közepes alma*4 tojás*10 dkg liszt+a sütőtálhoz*10 dkg cukor

2,5 dl tej*5 dkg vaj+a sütőtálhoz*1 vanília rúd kikapart pépje* só

 

A tojások sárgáját habosra kevertem a vajjal, a cukorral, 

hozzáadtam a vaníliát, a lisztet, a tejet meg egy csipet sót,

A tojásfehérjét nem túl kemény habbá vertem és beledolgoztam.

Kivajaztam egy tortaformát vagy egy tűzálló szögletes tálat,

megszórtam liszttel és beleöntöttem a tésztát.

A tetején elrendeztem a meghámozott és felkarikázott almákat

persze hogy előtte kiszedtem a magházat

és a 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig sütöttem. 

Onnan kivéve megszórtam porcukorral és frissen tálaltam.

 

Mennyei!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szilvorium.blog.hu/api/trackback/id/tr52412670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása